Dela nyhet
Information från ledarna!
Igår, 20:00 0 kommentarer
Hej!
Först vill vi ledare tacka för att så många föräldrar hade möjlighet att delta på det senaste föräldramötet.
Här kommer lite info om mötet mm.
Ekonomi: Lagkassan har inte mycket pengar. Vi behöver få in mer pengar och där behöver ni föräldrar som är aktiv i någon grupp där vi kan få in pengar, börja att engagera er. Ni behöver en ansvarig i varje grupp men alla ska vara engagerade. Just nu finns ingen ansvarig i någon grupp. Ett förslag är att ni har en messengergrupp så att ni lätt kan kommunicera. Längre ner i meddelandet kan ni läsa om de olika grupperna.
A-lagsmatcher:
Vi har blivit tilldelade att jobba på tre matcher tillsammans med P13. Vi har gjort en fördelning på att man ska jobba 2 av 3 matchtillfällen. Bra jobbat av er som var med på första tillfället. De andra tillfällena är den 17/8 och 24/9. Kan man inte delta ansvarar man själv för att hitta en ersättare.
Laget: Vi har ett härligt gäng med 20 spelsugna killar. Vi jobbar just nu om hur viktigt det är med fokus på träningarna så att vi får ett bra flyt på träningarna som gynnar alla. Ni får gärna prata om det där hemma. Vi har just nu tematräningar. Spelbarhet, spelavstånd, speldjup och spelbredd. Ibland förekommer även fys och teknik.
Matcher: 5 seriematcher och många sammandrag. Hoppas på att ge er mer info om detta efter 13/5.
Cuper:
Hudik Cup för några 13-15 juni
Storsjöcupen för alla. Inbetalning 400 kr till lagkassan för att delta info om detta kommer skickas ut till er som nyss har tillkommit i laget.
Ås-Cupen: 16’e eller 17’e augusti. 12 platser
Matchvärdar: Inför varje hemmamatch som vi har så behöver vi hjälp av en av er föräldrar att ställa upp som matchvärd. Matchvärdens uppgift är att bland annat verka för en god matchmiljö för spelarna samt finnas som stöd för våra unga domare. mm. Vid varje hemmamatch kommer vi gå ut med en förfrågan till er föräldrar.
Vi har 5 olika ansvarsgrupper. För att få till detta på ett bra sätt så behöver en vårdnadshavare/familj anmäla sig till minst en grupp. Vill man ingå i flera grupper så går även detta bra. Kallelser för anmälan till respektive grupp kommer skickas ut ikväll eller imorgon. Det är först till kvarn. Blir det fullt i den grupp man önskat i första hand så får man anmäla sig till en annan grupp (alternativt byta med någon). Detta är ert egen ansvar att fixa med det. Men meddela mig (Lotta) ändringarna.
Grupper:
Bakningsgrupp: Ni som ingår i denna grupp ansvarar för bakning inför bl.a. sammandrag. Max 5 st. personer till en början bör räcka. Kom överens om en bakningsansvarig i gruppen som fördelar arbetet på ett bra sätt. Meddela Lotta vem det blir. Det kommer vara ett sammandrag den 23/8 som vi håller i så då behöver det bakas.
Redan anmälda i gruppen är:
Monika Niwikowska (Micke)
Tanja Piirainen (Olle)
Iman Alawad (Adam)
Therese (Hedström)
Arbets- och sponsorgruppen: Arbets- och sponsorgruppens syfte är att hitta företag som vill sponsra vårt lag på ett eller annat sätt. Även kolla på olika arbeten som laget (spelare o vårdnadshavare) kan utföra åt företag för att få in mer pengar till lagkassan. 3 st personer bör räcka och en av er ska ha behörighet att skicka ut kallelse för ev. lagarbeten. Meddela Lotta vem det blir?
Redan anmälda i gruppen är:
Nikita Wiksten (Amadeus)
Fredrik Hedström (Melle) Kan vara behjälplig gällande arbetsinsatser.
Kiosk- och försäljningsgruppen: Kiosk och försäljningsgruppen är de som står för försäljningen under bl.a. sammandrag men som också tittar på olika möjligheter för annan försäljning som kan bidra till lite mer pengar in till vår Lagkassa. Här behövs det vara 7 personer. Ni behöver utse 1 person som bl.a. kan skicka ut kallelser/information via svenska lag när det är aktuellt. Meddela Lotta vem det blir.
Redan anmälda är:
Sanna Othman (Anton)
Ida Landén (Charlie)
Lagaktivitetsgruppen: Här behöver vi 3 st. personer som ser över och planerar för lagets lagaktiviteter utanför fotbollen i syfte att främja lagsammanhållningen och göra roliga saker tillsammans när vi inte spelar fotboll. Ni behöver utse 1 person som får behörighet att skicka ut kallelse till dessa aktiviteter via svenska lag. Meddela Lotta vem det blir.
Redan anmälda är:
Teres Gärdin (Ludde)
Fredric Kilander (Anton)
Jill Mhic Cába (Alexander)
Grupp för Filmare ”Min fotboll” (önskemål från spelare): 2 st ansvariga personer.
Vi har appen "Min fotboll" (Finns att ladda ner via App-Store eller Google-Play).
Där har vi en egen sida (som heter Östersunds FK P12. Där kan spelarna bl.a. registrera sina gröna kort för fair play. Förutom detta kan vi även livestreama våra matcher och samtidigt få in intäkter till föreningen/laget mm. Jag (Lotta) och Anna har tidigare år testat lite med att livestreama matcherna och det uppskattades av barnen som direkt eller i efterhand kunde se matchen samt även se uppladdade highlights. Det är lätt att lära sig detta. Kan man filma med sin mobiltelefon så kan man också livestreama matcher :).
Redan anmäld är:
Roger Pålsson (Elias)
Andra Roller i laget just nu:
Lagledare: Lotta
Tränare: Lotta, Fredrik,
Hjälptränare: Muhannad
Lagkassan: Johan och Anna
Kontaktperson: Tanja Piirianen.
Vi som är tränare kommer inte anmäla oss till någon grupp då vi redan lägger mycket tid på just träning och match och mycket mer. Däremot kan Fredrik vara litenbehjälplig sponsorgruppen.
Mvh:// Ledarna